Bone Cruncher je logická videohra pro Acorn Electron, BBC Micro a Commodore 64 poprvé vydaná společností Superior Software v roce 1987.
Amiga verze byla vydána v roce 1988. My vám nyní přinášíme prot pro 8bitové Atari.
Konverzi hry (z BBC Micro) na Atari v roce 2020 provedli:
Hráč ovládá draka jménem Bono, který podniká s mýdlem. Sbírá kostry v komnatách svého hradu a vyrábí z nich v kotli mýdlo. Mýdlo pak doručuje mořským příšerám, které jsou rozmístěné u různých východů z hradu.
Hra používá herní mechaniku známou z Boulder Dash. Hráč se může prokopávat zeminou a odtlačovat kameny. Kameny spadnou, pokud je pod nimi volné místo.
Ovšem 'kameny' jsou v této hře živé bytosti známé jako Glookové. A místo aby prostě padaly dolů, pohybují se ve směru koupající se mořské příšery (přesněji řečeno ve směru schodiště k posledně navštívené příšeře).
Tak Glookové mění směr pohybu v průběhu hry, což mění průchodnost bludiště. To znamená, že se hráč musí dobře promýšlet pořadí příšer, kterým mýdlo doručí. Glookové jsou v klidovém stavu pro Bona neškodní, ale když jsou v pohybu, mohou ho rozmačkat.
V hradu jsdou další dva druhy smrtících bytostí: příšery a pavouci. Příšery mohou být uvězněny posunem Glooků. Pokud se nemohou hýbat, změní se v kostlivce, které může Bono sebrat pro výrobu mýdla.
Můžete je také přivábit do padacích dveří, ale pak příjdete o jejich kosti. Pavouci, krom toho, že jsou smrtící pro Bona, požírají kostlivce.
Další postavou ve hře je Bonův pomocník Fozzy, který může zadržovat monstra nebo pavouky, ale může jimi snadno být uvězněn. V hradu jsou také klíče a dveře a v každé úrovni je ukrytý 'vulkán', který chrlí Glooky, pokud přes něj Bono přejde.
Je třeba pěti koster k vytvoření jednoho mýdla. Pět mýdel je třeba vyrobit a doručit mořským příšerám v každém levelu. Hrad obsahuje 22 levelů.