Sir Ed

Jan Němec

Hra vznikla docela náhodou a taky to trvalo fakt dloooouho ... :-) Věřte nebo ne, ale první práce na hře začaly už tak dávno, že si nepamatuji, kdy to bylo. Vždy jsem chtěl udělat nějakou pařbu na 8 bit Atárko. Nikdy mne tenhle počítač nepustil a mám doma stále svojí původní 130tku, kterou jsme s bráchou dostali jako malí kluci (dnes už jsem sbírku rozšířil a mám doma Atari strojů "trochu" víc). No, nebudu zdržovat a zpátky ke hře.

Jak jsem psal, hra začala vznikat opravdu dávno, v době, kdy jsem si zlámal kotník a najednou měl dost času sedět a koukat do počítače. Řekl jsem si, že to je ten pravý čas začít. Nic jiného než basic jsem nikdy nezkoušel a neumím, tak hurá do něj ..... Plány byly velké, ale samozřejmě se vše podřídilo Atari Basicu. Během marodění s kotníkem jsem přepsal znaky v GR.12 a naanimoval postavičku. Pak jsem pomocí příkazu "locate" naučil postavičku chodit v jakémkoliv nakresleném prostředí. Kupodivu vše fungovalo a dokonce s relativně únosnou rychlostí. Moje představa, že dál jen nakreslím obrazovky a vytvořím nějaké nepřátele, se ukázala jako naivní. Nebylo to tak snadné, po první obrazovce začaly blbnout překreslené znaky. Nevěděl jsem, co s tím a odložil to na "později" .... "později" trvalo několik let, kdy jsem spíš spouštěl a obdivoval pecky, které na Atari vyšly (pomoci úžasného SDrive).

Po letech jsem na hru zase narazil. Zdálo se mi, že by byla škoda nepokusit se to dokončit a napadlo mne zeptat se odborníků. Poslal jsem Sira Eda Fandalovi a zpátky přišla super zpráva s radou, že musím znaky umístit dále v paměti. A hurá, mohl jsem pokračovat. Udělal jsem ducha, který se vás snaží zabít a devět místnosti než se objevil stejný problém. Chytře jsem se zamyslel a hru znovu odeslal Fandalovi, který vše posunul v paměti kdoví kam a uvolnil další místo. A k mé veliké radosti také přepsání znaků, které na začátku trvalo dost dlouho, předělal do strojáku a nemusí se na nic čekat. Hru jsem tedy po letech, díky velké ochotě a pomoci, konečně mohl dodělat.

Čeká na vás již zmíněných devět místností, ve kterých musíte obelstít ducha. Další tři místnosti pak musíte proběhnout rychle na čas. Někde je třeba reagovat hned po vstupu do místnosti viz druhá a šestá místnost. V jedné je třeba využít ducha pro překonání propasti a v další pro výskok na schody. Ed má na toto vše tři životy. Doufám, že se hra bude líbit a že ji třeba i někdo zkusí dohrát (a dohraje :-)). Pokud ano, na konci získáte kód, který v úvodní části hry otevírá malé překvapení.

Ještě jednou velký dík Fandalovi a Rasterovi.

Honza