FUCO and RASTER
R.Knill, R.Štěrba

Predator

Tato hra z roku 1991 byla prvním společným projektem s R.Knillem (FUCO). Pracovali jsme na ní opravdu společně a každý měl na starost svou část. Pokud si to všechno dobře pamatuju, tak Robert maloval úvodní obrázek, animoval postavičku Predátora a programoval hlavní herní rutiny. Já jsem dělal úvodní hlavičku hry, animoval nepřátelské potvory, naprogramoval hudební rutinu a složil hudby.

Cíl hry je jednoduchý: přežít.

Joystickem ovládáte postavičku Predátora, můžete jít dopředu nebo se zastavit, dále můžete skákat, shýbat se a hlavně střílet. Čeká vás 8 levelů, ve kterých se s vámi utkají zákeřné potvory. Ty první z nich zvládnete možná ještě celkem lehce, ovšem až po vás v dalších kolech začnou taky střílet (jako vy po nich), uvidíme kdo z koho.

Popis ovládání - joystick:
vpravo ..chůze vpřed
uprostřed ..zastavení
vlevo ..kuk na Predátora zepředu
nahoru ..výskok
vpravo-nahoru ..výskok vpřed
dolů ..dřep
tlačítko ..výstřel

Zajímavost ze zákulisí:
Původně byla hra ve formátu T2000 ve dvou částech, a protože obě části obsahovaly kus kódu v BASICu, měl jsem problém s převodem do verze disketové - vypadalo to, že budu muset vyrábět opět nějaký speciální sektorový loader jako loni pro Videopoly. Nakonec jsem to ale vyřešil lépe - první BASICovou část jsem přepsal do assembleru. Stejně tam byla jenom nějaká inicializace a volání strojových podprogramů pro rozmístění dat. Pak jsem ještě využil naprosto skvělý program SUPER PACKER 1.0 od BEWESOFTu a obě části zakomprimoval, čímž se celý soubor zkrátil z původních 40KB na přijatelných necelých 23KB.