Rady ke hře MAGNETIT

Radek Štěrba, RASTER

K většině her se po čase objeví nějaké kódy či rady, jak se dostat do dalších obtížností. Nebývá obvylé, aby toto šířil sám autor hry, ale přesto zde několik rad zveřejním. Hned první kolo hry Magnetit je totiž dosti složité a byl bych nerad, kdybyste ji kvůli tomu zavrhli. Přišli byste tím o radost z objevení řešení v dalších obtížnostech.

Takže, nepodařilo-li se Vám zvládnout 1 kolo, zkuste to takhle:

Začneme třeba písmenem M. Z výchozí pozice jděte úplně dolů, pak úplně vlevo a tak se dostanete z levé strany k písmenu M. To odsuňte až nadoraz doprava, pak o 2 dolů, o 1 vpravo, o 1 dolů. Teď pozor! Hlavní "fígl" prvního kola je v tom, že než odstraníme obal z prvního písmene, musíme si pravou část herní plochy upravit. Kostku se zabaleným písmenem nechte být. Přesuňte se do pravého dolního rohu a spodní ze dvou magnetů odsuňte úplně doleva. Nyní postrčte kostku nad horním magnetem o 1 vlevo (aby byla pod odstraňovačem obalů). Teprve teď přesuňte písmeno M doprava (ale ne až ke zdi!) kolem odstraňovače obalů - obal nebude odstraněn, protože na druhé straně tohoto přístroje není prázdné místo. Teď posuneme prázdnou kostku pod přístrojem o 1 doleva. Vrátíme se pro písmeno M a dopravíme ho ke spodní straně přístroje. Obal bude odsunut nahoru, ale písmeno teď ještě neberte! Odkliďte si někam prázdnou schránku, která je nad přístrojem - třeba do pravé horní části místnosti.

Vraťte se do levé části herní plochy a připravte si další zabalené písmeno. Můžete ho klidně přesunout kolem odstraňovače, protože ten je opět blokován (písmenem, které jsme nechali pod ním). Nyní teprve sebereme písmeno pod přístrojem. Posuneme přichystané zabalené písmeno pod přístroj, který přesune obal nahoru. Osvobozené písmeno teď ještě neberte! Odkliďte si obal nad přístrojem a jděte do levé části pro nové zabalené písmeno. A tak pořád dál a dál až postupně posbíráte všechna písmena slova "MAGNETIT".

Že je to dost složité?
Je, to máte pravdu. Ale jde to! Pokud se chcete podívat do některých dalších kol (nebojte se, místnosti nejsou seřazeny podle obtížnosti - to jen první bylo tak složité), můžete použít některý z těchto kódů:

 4.kolo ... YANKEEDO
 8.kolo ... XEATARIC
12.kolo ... CDROMSYS
16.kolo ... DEMILLUS
20.kolo ... VIDEOTXT
24.kolo ... SPCSOUND
28.kolo ... ROMRAMEP

Kódy se vepisují po stlačení klávesy SELECT v úvodní hlavičce hry (viz návod v minulém čísle).

Přeji Vám příjemnou zábavu...